Nyt logo

Flammen, bladet og dråben

I 2022 fik Laursens Realskole som en del af en modernisering af hele den visuelle identitet et nyt logo. Det nye logo indeholder i al sin enkelhed tre svungne linjer. Linjerne repræsenterer tre elementer, der sammen favner det, som skolen er og vil.

Flammen var en central del af skolens tidligere bomærke og går igen i det nye logo. Den symboliserer passion, engagement og det at blive oplyst – som er indbegrebet af læring og dannelse.

Det nye logo giver også associationer til et blad. Og selvom Laursens Realskole ligger i midtbyen, er vi alligevel tæt på og ofte ude i naturen. Bladet symboliserer desuden vores fokus på ansvarlighed, respekt og bæredygtighed.

Endelig får logoet os til at tænke på en dråbe vand. Vandet er forudsætningen for liv, for den dynamik og energi, der skal til, for at vi kan folde os ud med de mange aktiviteter, der er en vigtig del af hverdagen på vores skole.