Dagligdagen i SFO’en

SFO

Tid til at skifte gear

Når børnene kommer fra undervisning, samles vi klassevis og krydser børnene ind på Tabulex, før vi fortæller om dagens aktiviteter. Så er det tid til madpakkerne.

Stille tid

Vi har indført noget, vi kalder “stille tid”, når vi fra 13.00 til 13.45 spiser. Her lytter vi enten til stille musik eller læser en historie, så vi får skabt en dejlig ro og nærvær i klassen, og børnene får god tid til at spise deres madpakke – og dermed energi til resten af dagen. Vores pædagogiske mål er at lave en god og rolig overgang fra skole til SFO.

Leg og bevægelse

Når vi har spist, går nogle til musik eller andre kreative aktiviteter i SFO’en, mens de fleste af os sammen går på Børnene Jord. Her er vi fra kl. 14.00 til 15.00 – afhængigt af vejret. Når vi kommer tilbage til SFO’en, er der mulighed for selvvalgte aktiviteter, fx at spille spil, tegne, male, lege, sy med meget mere.

Vi lukker 1. og 2. sal kl. ca. 16.00 og samles i 0. klasse, inden SFO’en lukker kl. 16.30 alle ugens dage.