Bibliotek og skolepatrulje

Bibliotek og skolepatrulje

Skolebibliotek

Duften af bøger og ulæste eventyr, venner man endnu ikke har lært at kende, timer af fortryllende rejser på fantasiens og forestillingsevnens flyvende tæppe.

Bøgernes verden er magisk. At læse giver nemlig masser af oplevelser og viden om nye verdener – og så styrker det vores empati, fordi vi lærer at leve os ind i andre menneskers tanker og følelser.

Skolebiblioteket på Laursens Realskole er åbent for udlån for 0.-5.-klasse i skoletiden. En gang om ugen kan eleverne fast låne bøger, og her byder besøget på aktiviteter, højtlæsning og masser af inspiration til at gå på opdagelse i bøgernes verden. De lånte bøger afleveres eller genlånes ved næste udlån.

Muligheden for at låne bøger på skolen fremmer elevernes lyst til at læse, og samtidig forsyner skolebiblioteket klasserne med frilæsningsbøger og fagbøger til undervisningen.

Skolepatrulje

Som elev på Laursens Realskole skal man føle sig tryg og sikker. Det gælder også, når man hver morgen er på vej til skole. Derfor sørger vores skolepatrulje for, at eleverne kan komme trygt i skole i morgentrafikken.

Udstyret med refleksvest og ”slikkepind” hjælper vores gule patrulje, som består af elever fra 7. klasse, små som store over de forskellige trafikkryds ved skolen. Det gør de hver dag – året rundt.