Hverdagen på mellemtrinnet

Vi holder den gode tone

Hverdagen i 4. og 5. klasse har stort fokus på både de traditionelle, boglige fag og de praktisk/musiske fag, som også er en vigtig del af børnenes kompetenceudvikling og dannelse.

Derfor har eleverne sløjd, musik/drama, billedkunst og håndarbejde, hvor klassen er delt i to hold med ni elever og en lærer på hvert hold. 4. og 5. klasse har i løbet af skoleåret et fælles tema, som fx kan være middelalder, cirkus eller venskab, hvor de arbejder på tværs af klasserne.

Musical på Laursens Realskole i Aarhus midtby

I de to 6. klasser holder vi den gode tone med projekttimer, som er et musicalforløb, hvor alle de praktisk/musiske fag kombineres. Vi arbejder hen mod en fælles musical, der kulminerer med en optræden for hele skolen – og som i høj grad med til at styrke fællesskabet mellem den ”gamle” og den nye 6. klasse.

Vi arbejder naturligvis efter de nationalt bestemte Fælles Mål for hvert enkelt fag.

Kreative valgfag på Laursens Realskole i Aarhus midtby